انتشار سه عنوان کتاب جدید توسط نشر بوی کاغذ (بوکا)

انتشارات بوی کاغذ (بوکا) سه عنوان کتاب جدید را روانه بازار نشر کرد.

۱٫ زبان‌های ناممکن

کتاب زبان‌های ناممکن، نوشتۀ آندریا مورو، زبان‌شناس و عصب‌شناس ایتالیایی، توسط دکتر امیر قربان‌پور و زهرا خانعلی‌زاده ترجمه و منتشر شده است. این کتاب با نگاهی تازه به مطالعۀ پایه‌های زیستی زبان‌های بشری پرداخته و آنچه که زبان انسان را از هر نظام ارتباطی دیگری متمایز می‌سازد — به تعبیر مورو، «اثر انگشت زبان بشر» — را مورد بررسی قرار می‌دهد.

زبان‌های ناممکن مشتمل بر یازده فصل، همراه با واژه‌نامه تخصصی و نمایه ، در ۱۲۴ صفحه در قطع وزیری به قیمت ۴۸۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

اطلاعات بیشتر از کتاب زبان‌های ناممکن را اینجا بخوانید

۲٫ نشانه، ارتباط و ایموجی: درآمدی بر ارتباطات و نشانه‌شناسی

کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی: درآمدی بر ارتباطات و نشانه‌شناسی، به قلم صادق هاشمی منتشر شده است.

این کتاب به بررسی مجموعه‌ای نوین از نشانه‌ها (ایموجی‌ها) پرداخته است که انبوهی از آنها از مجرای اینترنت به انسان می رسد و در این پردازش‌ موضوعاتی چون نشانه، ‌نظام‌های نشانه‌ای،‌ نظام نوشتاری، ‌ارتباط،‌ ارتباط کلامی و ارتباط غیرکلامی بررسی و با رویکردی تحلیلی دوباره تعریف شده‌اند. وجه تمایز این تعاریف جدید با آنچه پیشینیان ثبت کرده‌اند در محدود نبودن این تعاریف به ارتباطات انسانی و قابلیت بسط‌پذیری آن به هر جامعه‌ای از ارگانیزم‌هاست؛ چه ارتباط انسان-انسان،‌ چه ارتباط ماشین-ماشین و چه ارتباط میان دو یا چند سلول عصبی.

نشانه‌، ارتباط و ایموجی مشتمل بر پنج فصل است که همراه با واژه‌نامه تخصصی و نمایه ، در ۱۶۲ صفحه در قطع وزیری به قیمت ۵۸۰۰۰ تومان منتشر شده است.

اطلاعات بیشتر از کتاب نشانه‌، ارتباط و ایموجی را اینجا بخوانید

۳٫ دومینو: برگزیده افکار تربیتی بزرگان تعلیم و تربیت

کتاب دومینو: برگزیده افکار تربیتی بزرگان تعلیم و تربیت، به همت سیدیوسف ساداتی و عماد روشن‌قیاس متشکل از گزیده افکار بزرگان تعلیم و تربیت است که بر اساس سیر تاریخی تنظیم و تدوین شده است.

هدف از انتشار اثر و آشنایی با نظرات ارزشمند اندیشمندان تعلیم و تربیت آن است که گامی هرچند کوچک اما مؤثر در جنبه‌های مختلف آموزش از جمله بهبود نگرش، برنامه‌ریزی، روش تدریس، محتوای کتاب و شیوة مدیریت برداشته شود. در اثر پیش‌رو، پس از معرفی مختصری از زندگی اندیشمندان بزرگ تعلیم و تربیت، گزیدۀ افکار تربیتی آنان ارائه می‌شود. دلیل اصلی تدوین این اثر آن است که سالانه هزاران معلم جوان از مسیر دانشگاه فرهنگیان یا به شیوه‌های دیگر به شغل شریف معلمی می‌پیوندند تا در آموزش و تربیت میلیون‌ها دانش‌آموز یاری نمایند. امید داریم مطالعه این کتاب تلنگر مفیدی باشد تا نگاهی تخصصی‌تر به مسئله تربیت، آموزش و پرورش، مدرسه، معلم و دانش‌آموز معطوف شود.

دومینو در ۱۶ بخش همراه با نمایه در ۱۰۸ صفحه در قطع رقعی به قیمت ۳۶۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است است.

اطلاعات بیشتر از کتاب دومینو را اینجا بخوانید

همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، علاقه‌مندان می‌توانند کتابهای تازه منتشرشده و خارج از فهرست نمایشگاه را با شرایط مشابه تحفیف ۲۰ درصدی از فروشگاه آنلاین انتشارات به تهیه نمایند.

دیدگاه‌ها (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *