مراسم رونمایی از کتاب “مبارک کجاست؟” در فرهنگسرای ابن‌سینا

آیین رونمایی از کتاب مصور «مبارک کجاست؟» همراه با اجرای نمایش به نویسندگی و کارگردانی محمود تیموری روز جمعه ۸ دی ماه ساعت ۱۵ در تالار ابوعلی سینا فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از اعضای گروه بررسی ادبیات نمایشی شورای کتاب کودک و نوجوان، پیشکسوتان و فعالین در عرصه نمایش و ادبیات نمایشی، چهره های محبوب تئاتر کودک و نوجوان چون علی فروتن و حمید گلی و با اجرای فرشاد حسن پور، مجری گروه کودک و نوجوان تلویزیون، میزبان علاقه‌مندان بود.

برنامه با خوش‌آمدگویی محمود تیموری (نویسنده و کارگردان نمایش) شروع شد. سپس فرشاد حسن‌پور به معرفی کوتاهی از نشست و میهمانان حاضر پرداخت. در ادامه، دکتر احمد رمضانی (مدیرمسئول نشر بوی کاغذ) و دکتر شهرام کرمی (کارشناس و پژوهشگر هنرهای نمایشی) به ایراد سخنرانی در خصوص انتشار کتاب و نمایش کودک پرداختند. همچنین، از میهمانان برنامه دعوت شد تا نکاتی را بیان نمایند. در پایان مراسم رسمی و پس از گرفتن عکس‌های یادگاری و پذیرایی از میهمانان، نمایش کودک “مبارک کجاست؟” به روی صحنه رفت.

 

کتاب “مبارک کجاست؟” برگرفته از نمایشی به همین نام به نویسندگی و کارگردانی محمود تیموری است که قصد دارد با زبان شیرین، طنزگونه و نقش‌سازی‌های گوناگون، مخاطب کودک و نوجوان خود را به کشف معمای خوشبختی وادارد. این داستان روایت پسرک ساده دلی است که به دنبال مبارک می‌گردد تا شادی را برای مردم شهرش به ارمغان بیاورد؛ او برای تحقق رویایش با مسائل و مشکلاتی رو به رو می‌شود.
محمود تیموری بازیگر تلویزیون و نویسنده و کارگردان متولد ۱۳۵۰ است. تیموری دارای مدرک کارشناسی روان‌شناسی بالینی و گواهینامه بازیگری از مدرسه صدا و سیما است. او دغدغه اصلی خود را مسائل کودکان و نوجوانان می‌داند و به دلیل آشنایی با حوزه روان‌شناسی کودک همواره سعی داشته است مفاهیم اساسی همچون ترس اعتماد به نفس را در قالب نمایش‌های فانتزی و شاد مطرح کند. او سال‌ها در حوزه نمایش کودک و نوجوان در تئاتر و تلویزیون فعالیت داشته که از محبوب‌ترین آنها می‌توان به برنامه‌های «شاخ نبات» و «سیر تا پیاز» اشاره کرد. نمایش «مبارک کجاست؟» منتخب سومین جشنواره تئاتر شهر است که جایزه برگزیده بازیگری را از آن خود کرده است.

 

گزارش تصویری مراسم رونمایی از کتاب “مبارک کجاست” را اینجا ببینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *