« انگلیسی ویژه: آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری» منتشر شد

کتاب « انگلیسی ویژه: آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری» نوشتۀ هایده ووسکه با ترجمه دکتر احمد رمضانی و شیرین صالحی توسط نشر بوی کاغذ منتشر شد.

تلاش برای اثربخش کردن یادگیری زبان برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیازمند داشتن الگوهایی درست است. هدف از ترجمه و متناسب‌سازی این کتاب ارائۀ مدلی تمرین‌شده برای آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری، به ویژه دانش‌آموزان دارای کم‌توانی هوشی است. به همین دلیل متناسب‌سازی زبانی و فرهنگی دو اصلی بود که برای قابل استفاده شدن و کاربردی شدن متن اهمیت داشت. از یک سو ویژگی‌های متناظر زبان فارسی به عنوان زبان اول برای دانش‌آموزان ایرانی مدنظر قرار گرفت و از سویی دیگر، نکات فرهنگی متناسب‌سازی شد. به این ترتیب، بخش‌هایی از کتاب حذف و مواردی نیز متناظر با فرهنگ و زبان بومی اضافه شد.

اصل کتاب“English Special” در برلین و به عنوان منبع درس زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان آلمانی‌زبان تدوین شده است. گروه هدف اصلی کتاب دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا نهم (دورۀ اول متوسطه) دارای مشکلات یادگیری است، دانش‌آموزانی که به واسطۀ عقب‌ماندگی ذهنی، آسیب بینایی، شنیداری، حرکتی، آشفتگی‌های هیجانی یا محرومیت‌های محیطی، فرهنگی و اقتصادی در یادگیری مشکل دارند.

گروه مخاطب این کتاب دانش‌آموزان دورة متوسطۀ اول داراي مشكلات يادگيري است و از آن مي‌توان در مدارس ويژه، مراکز حمایتی (منظور مراكزي كه دوره‌هاي تكميلي به دانش‌آموزان ارائه مي‌دهند) و همچنين در کلاس‌های تطبیقی در دوره‌های دبستان، متوسطه اول و … نیز استفاده كرد. این کتاب می‌تواند مورد استفادۀ پژوهشگران، معلمان و سیاست‌گذاران آموزشی قرار بگیرد.

کتاب با دارا بودن کاربرگ‌های آموزشی در ده فصل و ۱۴۱ صفحه در قطع رحلی به قیمت سی و هشت هزار تومان در شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

اطلاعات بیشتر  دربارۀ این کتاب را در اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *