کتاب درآمدی بر مکاتب زبان‌شناسی تألیف دکتر مهدی سبزواری منتشر شد.

کتاب «درآمدی بر مکاتب زبان‌شناسی» تألیف دکتر مهدی سبزواری (عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور) از سوی نشر بوی کاغذ (بوکا) منتشر شد. این کتاب برای تدریس درس‌های مکاتب زبان‌شناسی و تاریخ زبان‌شناسی در دورۀ کارشناسی ارشد رشتۀ زبان‌شناسی سودمند است.

زبان­‌شناسی مانند سایر علوم انسانی و طبیعی در دو قرن اخیر شاهد تحولات چشمگیری بوده است، تا جایی که تعامل زبان­‌شناسی با سایر علوم و دانش‌­ها در روند شکل‌گیری جریانات و نگرش­‌های نوین در این رشته تأثیر بسزایی داشته است. سابقۀ مطالعات زبان­‌شناختی به یونانیان و رومیان باستان و دانشمندان عصر اسلامی باز می‌گردد. در دهه‌های اخیر، زبان­‌شناسی به خصوص در غرب شاهد رویش و زایش مکاتب و نظریه‌پردازان بسیار اثرگذار بوده است. بنابراین پرداختن به مکاتب زبان­‌شناسی یکی دو قرن اخیر و به خصوص زبان­‌شناسی غرب برای آشنایی با رویکردها و نگرش‌های غالب در این رشته ضروری می‌نماید.

آنچه در این مختصر گردآوری شده است شامل اهم مکاتب و افراد شاخص زبان­‌شناسی است که با زبانی ساده برای دانشجویان و علاقه‌مندان به این رشته بازگو شده است. امید است کتاب حاضر بتواند تا حدودی کاستی­‌های موجود در زمینۀ منابع به زبان فارسی در این حوزه را برطرف سازد.

کتاب «درآمدی بر مکاتب زبان‌شناسی» مشتمل بر هفت فصل، همراه با نمایه و واژه‌نامه در ۲۰۱ صفحه به قیمت ٣۵٠٠٠ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *