دو عنوان کتاب جدید انتشارات بوی کاغذ (بوکا) روانه بازار نشر شد

دو عنوان کتاب ویژه در حوزه آموزش و علوم تربیتی به تازگی از سوی نشر بوی کاغذ (بوکا) منتشر شده است.

کتاب «مشکلات رفتاری کودکان با نشانگان داون: راهنمایی برای والدین و مربیان» نوشته دیوید استین با ترجمه دکتر الهام توکلی و دکتر سارا یداللهی (اعضای هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی) و دکتر سارا آقابابایی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی) ترجمه و منتشر شده است. ویراستاری علمی این اثر توسط دکتر احمد رمضانی (مدیرمسئول نشر بوکا و عضو هیئت‌علمی پژوهشکده کودکان استثنایی) انجام شده است.
مشکلات رفتاری کودکان با نشانگان داون، ممکن است به سرعت در آنها تثبیت شود بدین معنا که مشکلات کوتاه‌مدت، اغلب تبدیل به عادت‌های بدی می‌شوند که تغییرشان دشوار است. این کتاب نگاهی به نحوۀ عملکرد مغز افراد با نشانگان داون دارد و این موضوع را بررسی می‌کند که تفاوت‌های عملکرد مغزی این افراد، چه تأثیری بر رفتار آنها دارد. همچنین با هدف غلبه بر این مشکلات، رویکرد رفتاری مثبتی معرفی می‌شود که ویژۀ این افراد طراحی شده است.
کتاب با دارا بودن دو واژه‌نامه (فارسی-انگلیسی و انگلیسی- فارسی) به همراه نمایه موضوعی و کتابنامه، در سیزده فصل و ۲۰۱ صفحه در قطع وزیری به قیمت پنجاه و سه هزار تومان در شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

کتاب «۵۰ نکته درباره ارتقای حرفه‌ای معلمان» نوشته جک سی. ریچاردز، زبان‌شناس و استاد دانشگاه، با ترجمه دکتر علی درخشان (عضو هیئت‌علمی دانشگاه گلستان)،دکتر فرزانه شکی (دکترای آموزش زبان انگلیسی) و دکتر کلثوم اندراتی (استادیار دانشگاه فرهنگیان گلستان) دیگر کتابی است که راهی بازار نشر شد.
کتاب حاضر برای تمام افرادی که علاقه‌مند به ارتقای حرفه‌ای در حوزه آموزش هستند کاملاً کاربردی و مناسب است. این کتاب بر ابعاد مختلف ارتقای حرفه‌ای مانند تحقیق بر روی تدریس ِ خود معلم، مشارکت در جریان تفکر انتقادی، توسعه و افزایش دانش فردی در حوزه‌ای تخصصی، توسعه مهارت‌های تدریس، و خلق و ترویج فرهنگ ارتقای حرفه‌ای در موسسه یا آموزشگاه‌ها تمرکز دارد. افزون بر این، مجموعه حاضر شامل راهبردهای شفافی است که می‌تواند مورد استفاده افراد و گروه‌های مختلف قرار بگیرد و فعالیت‌هایی را طراحی می‌کند که در ارتقای حرفه‌ای معلمان نقش دارد.
این اثر در ۲۰۸ صفحه همراه با واژه‌نامه (فارسی-انگلیسی و انگلیسی- فارسی) و نمایه موضوعی، در قطع وزیری به قیمت پنجاه و پنج هزار تومان در شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *